Tuesday, April 12, 2011

Haiza - Terus Cari Rezeki...(Petikan Utusan Malaysia 12.4.2011)

Haiza...Seorang lagi Bintang Dangdut Populaar Malaysia..Dengarkan komen & ulasan Haiza
(Petikan Tulisan : Hasnurul Mohamed)

Tujuh album dangdut yang pernah dilahirkan oleh Rohaizah Nordin menjadi platform untuk dia terus melangkah sebagia penyanyi dangdut. Walaupun anak kelahiran Benut, Pontian Johor ini lebih dikenali dengan nama Haiza Dag Dig Dug dan sering menjadi pengacara di pesta atau karnival, memperjuangka nmuzik dangdut adalah keutamaannya.

"Saya sependapat dengan penyanyi dangdut lain yang mana irama dangdut bukanlah kotor. Semua berhak untuk mendengar muzik yang digemari tetapi apabila dikategori-kategorikan muzik, saya tidak setuju sama sekali", kata pemilik album Yang No 1, Kompilasi wajah-Wajah Haiza, Tunggu Dulu sabar Dulu, Haiza Akustika, Semarak dangdut dan Dang Dang Dut 3.

Haiza menambah adalah salah tanggapan jika disebut perkataan dangdut, orang berfikir ia adalah dinyanyikan oleh penyanyi gedik (Di Indonesia disebut Norak dengan pakaian seronok (menjolok mata)

Katanya ada juga penyanyi yang menjadikan irama dangdut sebagia batu loncatan kerana golongan ini tidak ikhlas dalam meneruskan kesinambungan yang pernah dilakarkan oleh Ratu Dangdut, Amelina.

"Saya memohon, jangan lagi irama dangdut dihina kerana muzik itu tiada sempadannya tetapi ia boleh membwa kepada penyatuan." katanya

...bersambung

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...